mandag, mai 07, 2007

En trist helg...

Mormor havnet på sykehus forrige helg og på onsdag dro mamma, pappa, Ingrid og Astrid oppover til Trøndelag. Jeg hadde veldig lyst til å være med, men måtte jobbe på onsdag og kunne derfor ikke... Men på fredag, rett etter forelesninga, ringte mamma og sa at dersom vi ville si hade til mormor måtte vi dra oppover nå... Det var en veldig trist beskjed å få, og jeg og Helge bestemte oss for å dra.

I 6-tida tok vi bussen hjem til Odalen. Der matet vi kaninene og vannet blomstene før vi satte oss i bilen og kjørte oppover i 8-tida. På Lillehammer stoppet vi og spiste litt på McDonalds og hentet Christopher også kjørte vi videre. Da vi kom til Dombås var jeg overtrøtt så Christopher fikk kjøre videre... Helge sov. Men da vi kom til Støren holdte Christopher på å sovne så da var det min tur igjen. Heldigvis ikke langt igjen! Og jeg klarte å glemme å kjøre av på veien opp til mormor så jeg var tydeligvis trøtt!! I halv 4-tida var vi endelig framme og la oss til å sove etter en lang kjøretur.

Klokka var blitt 7 på mårran da mamma kom og vekte meg... Mormor var blitt dårligere og vi måtte dra på sykehuset. Hun lå og sov så stille og fredfullt da vi kom dit, og vi fikk dessverre ikke kontakt med henne... Men det var fint å være der hos henne og vi mimret litt om det vi har opplevd sammen med henne. Etter 4 timer begynte vi å bli sultne, og jeg og Helge dro tilbake til Børsa for å passe på Ingrid og Astrid, mens mamma og pappa dro for å kjøpe seg litt mat. Men da vi kom tilbake til Børsa fikk jeg telefon fra mamma om at mormor hadde sovnet stille inn... Det var veldig veldig trist... Jeg håper hun har det bra nå...

Hvil i fred mormor... Vi er veldig glad i deg...

Mormor (ved presten) i Ingrids barnedåp, som også var mormors 70-års dag.






Vi koser oss med biff hos mormor, sommeren 04.








Mormor var kryssordekspert!









Siden Bambi var alene hjemme måtte vi dra hjemover allerede på lørdagen. På vei hjem dro Helge innom en venn i Trondheim og jeg og Christopher tok en liten tur på City Syd... Det ble et par sko på oss hver, men vi var ikke helt i shoppinghumør så vi dro fort videre. Vi var trøtte alle sammen, men det endte med at jeg kjørte fra Støren. Begge gutta sovna med en gang, og jeg merka at jeg også var ekstremt sliten. På Dombås tok Helge over rattet og det føltes bra å få slappe av litt. På Lillehammer slapp Helge oss av. Jeg fikk (under sterk tvil fra vaktene) lov å besøke leiren der Christopher bor. De var visst litt redde for meg, og jeg hadde kjempelyst til å si at jeg hadde lagt fra meg en bombe der, men Christopher nektet meg det... Jeg kan nesten ikke huske hvordan det så ut der nå, så jeg tror jeg var litt på tur... Halv 12 var vi endelig hjemme, og selvom det har vært en slitsom tur var det absolutt verdt det...

I dag har vi lånt vaskemaskin både hos foreldra til Christopher og hos Gine... Veldig snilt!! Jeg håper vi får igjen vaskemaskinen snart... Christopher dro i 9-tida og jeg har snakket med mamma en time... Rart å sitte her helt alene med mange tanker i hodet... Jeg får vel legge meg snart... I mårra kl 9 starter eksamensuka...

Ingen kommentarer: