søndag, desember 10, 2006

En fordel med å bo i Oslo...

Utrolig hvor mange venner jeg ikke har sett på lenge som jeg har møtt dette året. I november i fjor var jeg i Tromsø. Der møtte jeg Silje, som bodde i Sør-Tverrfjord når jeg bodde der. Hadde ikke sett henne siden 2001, så det var veldig koselig å møte henne igjen!


Utpå nyåret møtte jeg og Gine Lars Helge. Lars Helge ble vi kjent med på irc for mange år siden. Det var Gine som så han på Oslo S en dag vi var der, og da måtte vi jo bort og snakke litt med han. Hadde aldri møtt han før, og det er jo alltid fint å se folk man føler man kjenner som man har snakka mye med :) Det var i 2001 vi hadde mest kontakt, etter det har vi bare snakka sammen på msn innimellom.

I mai tok jeg kontakt med Øyvind på msn, fordi han hadde bilde av boble der. Øyvind ble jeg kjent med på TG i 2002. Vi snakka på irc, også var jeg med han ut når han skulle røyke på TG. Nå har han heldigvis slutta å røyke :) I juni dro jeg han med på Topp20-show (stakkar), men det var gøy å se han igjen! Prata endel sammen i sommer, jeg var på fest hos han, og han var med på hyttetur i høst. Koselig :)

I slutten av oktober møtte jeg og Gine Bjarne. Bjarne er en venn fra Måløy som jeg ble kjent med gjennom Gine. Hadde ikke møtt han siden 2003, så det var koselig å se han igjen :)



Nesten to uker etterpå møtte jeg og Gine Lars Erik. Lars Erik er også en venn jeg ble kjent med gjennom Gine, som hun ble kjent med på internett. Gøy å se han igjen :)



Også... I dag møtte jeg Jostein Odd. På TG i 2002 satt jeg og Gine nesten ved siden av han... Hehe :) Husker han ikke så godt fra da faktisk... Bare at vi hjalp han med å teipe fast en venn av han som sov... Men det jeg husker mest av Jostein Odd er når han dreiv og ringte meg en stund når han kjeda seg. Hehe :) Fikk ta et veldig fint bilde av han idag da, hehe :P Men det var koselig å se han igjen, og jeg har bestemt at han skal slutte å røyke! Det er jammen på tide! Så jeg fikk han til å kaste en nesten full røykpakke (til hans store fortvilelse). Han skal til Afrika i en måned nå, så jeg er veldig spent på om han klarer å la vær å røyke. Jada, jeg misliker røyking.

I hvertfall... En stor fordel med å bo i Oslo er at man kan møte mange av de man hadde kontakt med før, for mange av de er innom her innimellom :)

2 kommentarer:

Kristine sa...

Nice!

Alltid hyggelig å møte gamle kjente. Litt pinlig når man kjenner de igjen, men ikke husker navnet da....hei....ehh...(tenke tenke hva heter han/hun, hvor kjenner jeg personen fra.....arg arg...ehhhh) så gir man en god klem og sier lenge siden sist, og spør åssen de har det....som regel kommer man på navnet mitt inni samtalen, men da kan man jo ikke si: ****** var det ja...hehe...litt dumt egentlig...man prøver å komme på det navnet veldig hardt, og når man får det til, så kan man ikke si det...hehe...litt av gleden borte...men artig læll da...kjipt å ikke vite hvem man har møtt..

Ps, om noen jeg kjenner leser dette, så ta kontakt da :) Jeg biter ikke fremdeles...

Lise sa...

Hehe, ja, kan bli litt artige/rare situasjoner når man møter gamle kjente! Man har jo forandra seg også i løpet av alle de årene... Men det er jo stort sett koselig :)