fredag, august 31, 2007

Studietur til Glasgow og utsatt skolestart

Etter litt grubling på om jeg skulle være med, har jeg bestemt meg for å bli med på studietur til Glasgow i oktober... Dette er et tilbud til oss som har naturfag og/eller samfunnsfag... Jeg var litt usikker på om jeg ville bli med, blant annet fordi det er ganske mye penger, og fordi jeg ikke kjenner så mange i klassen enda, og fordi jeg syns vi har fått litt lite informasjon om hva vi egentlig skal på den turen, hehe :) Men så er det jo litt kjipt å bli sittende igjen på skolen når de andre drar, så da blir jeg med likevel... Blir spennende!!

Har ikke fått begynt "ordentlig" på skolen enda pga planleggingsdager for lærerne osv. Har bare hatt en forelesning på mandag, og det var mer sånn informasjon og presentasjonsrunde... Men hittil virker dette studieåret litt annerledes enn de forrige... I første klasse ble vi møtt med holdninger som "mange av dere kommer til å stryke, og det er helt vanlig så det må dere bare regne med", "vi kommer ikke til å prøve å lære oss hva dere heter", "noen av dere finner nok ut at dette ikke er noe for dere" osv... I naturfag derimot ble vi møtt med "gratulerer med et bra valg av fag!!", "vi er vant til å ha gode resultater og det skal dere også få" og "hvis det skulle oppstå problemer med det som er obligatorisk er det bare å si ifra! Vi ordner alltid en annen løsning!" :) Han naturfaglæreren er egentlig litt morsom, og vi ler både av og med han ;) "Innleveringsfrist? Nei det får dere bestemme, det er egentlig samma for meg... Jeg for min del har aldri overholdt en sånn frist!"

Noen bilder av hva vi fikk med oss fra feltkurset ved Østensjøvannet :)







Diverse planter








Vi fanget en fisk som vi kalte Doffen. Det var en karuss eller noe sånt, og nå bor den i et akvarium i naturfagrommet :) Gullfisk er en varietet av karuss!

2 kommentarer:

Catta sa...

Heisann!
Vi var også ved Østensjø vannet her om dagen! Vi skulle fange insekter og smådyr som levde der! haha... Mange ekle blodigler der i hvert fall!

9na sa...

Karuss? Karussell?? Takk for i går!