onsdag, november 21, 2007

Dublin!

Jeg hadde lovet Preben å komme på besøk til han i Dublin, men så har det aldri passet å dra... Og det passet egentlig ikke nå heller, men vi dro likevel :) Det ble en meeeeeget kort tur. Vi dro med Torpekspressen halv 5 på dagen på mandag og var vel i Dublin i 10-tida på kvelden. Vi fant fram med bussen, selvom Gine hadde litt problemer med å huske forskjellen på S og F (jeg skjønner deg Gine, jeg husker heller ikke om det var RDF eller RDS nå :P) Jeg fikk hilse på Prebens "gode venn" og samboer Eitai, en artig badeball fra Israel. Vi tok oss en liten tur ut på kvelden, bare for å bli litt kjent med shoppinggatene. Folka ute var innmari avkledd og veldig høylytt og det var på grensa til at jeg ble flau. Vi var innom alle åpne kiosker på veien uten å finne en eneste pose med Skittles... Skuffende... Senere ble det en liten tur innom McDonalds før vi tok en illeluktende taxi hjem og la oss til å sove.

På Torpekspressen!

Fly away menu!

På flyet! (Rett før flyvertinnene kom og kjeftet på oss fordi vi tok bilder(!))

Foran Gines kjære Molly Malone!

På McDonalds

Dagen etter dro Preben på jobb og vi på shopping! Vi venta en evighet på toget og fant oss en god(!) frokost. Etterpå ble det masse gåing og jeg ble sinnsykt sliten. Men vi fant masse fint da! :) I en av butikkene ble jeg hvisket til av en irsk fyr og det var veldig ubehagelig. Til slutt endte vi opp på Café Costa med iskaffe, brus og noe sjokoladegreier. Vi testet bondesjakk og kortstokk, og etter en stund kom Preben. Han hadde gode nyheter; han skal flytte til Oslo igjen!!!!! Vi ble kjempeglade og han virka også ganske glad og fornøyd så vi tok oss en laaaaaang runde med enda mer shopping... Helt til vi hadde så mye å bære på at vi ikke orka mer (jeg orka ikke mer for lenge siden) og vi fant en taxi som luktet godt.

Kaldt å vente på toget!

Klar for shopping!

Vi fant god frokost!

Tigging på høyt nivå.

VM i å pynte kjøpesenter :P

Endelig pause :)

Sauebondesjakk!

Preben er veldig fornøyd med jobbtilbud :)

Veldig deilig å sette seg ned og slappe av, og fristende å bare bli sittende der, men vi kom oss da ut ganske mye senere på kvelden. De fleste stedene var stengt men vi fant et elefantsted (husker ikke helt hva det het, men det var noe med elefant.) Der fikk vi veldig god mat og veldig god vin! Gine bretta en moneybird til servitøren og i godt humør tusla vi slitne hjemover... Ble ikkeno irsk pub nei, hehe... Vi var våkne til veldig seint på natta, men har utrolig nok ikke vekket Eitai! Preben derimot, holdt vi våken, men siden han slutta i jobben i dag likevel kan det ikke ha vært så farlig :) Vi vet også nå hva vi skal kjøpe til Preben i julegave :)

På elefantstedet!

Vin og moneybird :)

Etter 2-3 timer med søvn var det klart for å stå opp og gjøre seg klar for hjemreisen. Vi var veeeeeldig trøtte, men kom oss da opp og rakk bussen. Vi hadde 2 timer på oss på flyplassen og fant oss litt frokost og shoppet litt på taxfreen som var utrolig billig! 10 euro for en liter sprit siden vi er non-eu :D Etter en stund gikk vi mot gaten og der sto det at vi måtte regne med å gå i 10 min. Vi tittet på klokka, og ops!!!! 7 min til gaten stengte!!! Stress!!! Vi småløp (med 8 kg håndbaggasje hver) men neida, der dreiv de og filma, så der kom vi ikke forbi... Vi var rimelig stressa, men etter en stund slapp de oss forbi. Vi løp siste biten og rakk det akkurat. Flaks :) Flyturen hjem gikk ganske fort og det gjorde bussturen også.

Gine kjøpte en kul hatt!

Preben var ganske glad da vi dro :P

Vi har hatt en kjempefin svipptur til Dublin, litt stress, men absolutt verdt det! :)