fredag, februar 01, 2008

Halvveis i praksis...!

Og det føles bra :) Enda en uke med storyline er over. Elevene har prøvd seg på dialekter, ført regnskap over strømforbruk, avfall og CO2-utslipp, blitt ferdig med miljørapene sine (i hvertfall nesten), skrevet rapen på resirkulert papir og laget invitasjoner til festen neste fredag... Jeg har hatt "kunnskapskvarteret" denne uka, første kvarteret av matfri, der elevene har fått se film og snakket om fornybar og ikke-fornybar energi. I tillegg har de hatt mye som ikke har med storylinen å gjøre... Har vært en grei uke, men det er fantastisk deilig med helg nå :)

Ellers har det skjedd mye hjemme denne uka også, vi driver med opprydning i boden, og Christopher har flyttet ut av mekkelokalet, noe som har ført til flere turer til farmor (med boble og bobledeler) og til Brobekk (med søppel). I går var jeg også innom helsestasjonen på Alnabru med Solan og Ludvig for å få klipt klørne deres ordentlig... Er litt redd for å treffe nerven... Men dyrepleieren der fikk klipt de, og hun fant også ut at begge har noe som antageligvis er en ekstra klo/negl som vokser oppover... De var ganske flinke til å sitte rolig, og jeg følte meg skikkelig som en mamma for dem :) I dag virker de skikkelig slitne og ligger bare rett ut...

Men jeg får sette i gang med å vaske her... God helg!! :)

Ingen kommentarer: