tirsdag, april 15, 2008

Oppdatering!

Ettersom jeg har vært skikkelig dårlig til å blogge i det siste er det vel på tide med en liten oppdatering på hva som skjer i Lises verden :)

Jeg har begynt å jobbe på Kiwi igjen. Fordi jeg trenger penger rett og slett :) Egentlig en ganske grei jobb da, sitter for det meste i kassa og prøver å være hyggelig ;) Blir lange dager, stort sett fra 15-23 to ganger i uka, men det blir forhåpentligvis litt penger ut av det da :) Innimellom kommer det kjenfolk innom og det er veldig hyggelig :)

Det blir endel skolearbeid fortida. Begynner å kladde seg til nå før eksamenstiden, med diverse som skal gjøres. I norsken har jeg levert to mappetekster allerede, og den tredje, en elevtekstanalyse, skal leveres på søndag. I naturfag har vi hatt kjemi siden påske, og nå skal emnet avsluttes med en praktisk prøve i labteknikk og stoffkunnskap som jeg skal ha på fredag. Gruer meg litt til det, så i går satt jeg på skolen til halv 6 og gjorde forsøk og pugga formler og navn på ting... Håper det går bra :) Ellers skal Over-tid-prosjektet framføres på mandag og jeg aner ikke hva jeg skal framføre. Det er sånn at vi skal følge en biologisk prosess over tid og dokumentere det. Jeg planta en mangoplante for ganske lenge siden, men det er jo typisk meg å glemme å ta bilder... Hehe...

Ellers gikk mye av forrige uke med til å hjelpe Helge med å flytte. Det ble laaange dager og netter, men vi sto på og ble akkurat ferdig til utleiemegleren kom! Vi hadde et uhell med hvitmaling i flyttelasset, men det ordnet seg da på en måte det også. Ettersom Helge hadde vært oppe i godt over 24 timer i strekk lot han meg overta rattet på vei hjem til Odalen, og det i en Toyota Hiace! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare å kjøre en sånn diger bil, men det er merkelig med det; må man så klarer man det også :) Og det gikk kjempefint :) Jeg kjørte også hjem fra sentrum, langs trikkeskinnene, noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre ettersom jeg har angst for å kjøre i sentrum. Meeen jeg har kanskje undervurdert mine evner når det gjelder å kjøre bil :)

Solan og Ludvig er forøvrig smartere enn man skulle tro. De har oppdaget at når jeg har mye å gjøre med jobb og skole osv, og i tillegg står opp litt sent så jeg får dårlig tid, hender det jeg glemmer å gi de salat og gulrøtter før jeg går. Det finner de seg ikke i, og hvis jeg stresser rundt på mårran og tilfeldigvis går ut i gangen før de har fått maten sin begynner de å pipe og hyle! Det er helt utrolig hvor høy lyd marsvin kan lage! Jeg syns de er kjempesøte og gir de litt ekstra mat så blir de fornøyde ;)

Det skjer mye annet i min lille verden også, men mer om det senere, for nå må jeg på jobb!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til vi skal på roadtrip til Fredrikstad jeg :) Det skal bli kos.
Lykke til på fredag, det kommer til å gå strålende. Har stor tro på deg :)
Klem

Anonym sa...

Stå på Lise du klarer deg. Ser deg for mæ som tre , fire åring styra og ordna og "skulle" klare det.. og det gjør du !!Kjempe stor sneklæm fra mæ!
For her sover vi med sneskufla ved siden av senga.ha ha .