torsdag, juli 03, 2008

Campingbilferie 08 :D

Søndag for en og en halv uke siden dro jeg hjem til Odalen. Vi hentet en campingbil på Disenå, men siden pappa har så mye å gjøre med jobben fikk vi ikke dratt før på mandag. Men jeg og Ingrid og Astrid sov i campingbilen i hagen likevel :) Denne campingbilen var endel mindre enn den vi hadde i fjor, men den var veldig fin likevel :)

:D








Etter å ha ordna og fiksa tusen ting på mandag dro vi avgårde. Vi kjørte til Sverige og endte opp på Kvarndammens Camping. Der hadde de en stor lekeplass og jeg og Ingrid og Astrid testet alle lekeapparatene. De hadde også en "sykkelring" der man syklet i ring, og vi fikk tilogmed med oss pappa på å sykle! Dessverre hadde jeg ikke med kameraet dit så jeg har ingen bilder av det, men jeg kan tenke meg det så ganske morsomt ut. Det var seint på kvelden og vi bråka endel så mamma lata som hun ikke kjente oss :P

Her bodde vi den første natta :)








Vi leste og pusla mens vi kjørte :)








Og spilte Scrabble :)








Dagen etter spiste vi frokost i campingbilen før vi dro videre. Vi endte opp på Ängby Camping (eller noe sånt) utenfor Stockholm. Der bodde vi ved siden av noen franskmenn og sveitsere så mamma fikk testet språkkunnskapene sine :) Vi var på McDonalds og spiste, og pappa prøvde seg på McFlurry med bilar. Jeg tror ikke egentlig han syns det var så godt så resten av turen spiste han McFlurry med Smarties som han er vant med :P Vi spilte litt badminton og Texas Holdem på TVn før vi la oss :)

Ingrid og pappa spiser frokost :)








Ingenting er som å spise frokost i campingbilen :)








På campingplassen utenfor Stockholm der vi bodde i to netter :)








Neste dag dro vi inn til Stockholm. Det var ikke så lett å skjønne billettsystemet der, og han mannen i billettluka var veldig opptatt av å gjøre det billigst mulig for oss så jeg tror det var flaks vi ikke ble stoppa i kontroll. Vi tok t-bane til byen og buss til Gröna Lund. Jeg og Astrid kjøpte Åkband så vi kunne ta så mange karuseller og berg og dalbaner vi ville. Og det ble endel...! De hadde kjempemange morsomme attraksjoner der og etterhvert ble jeg ganske kvalm :P Mamma og Ingrid ble med og kjørte radiobiler og det var veldig gøy! Pappa ble med og tok tekoppene :) Ingrid hadde lykken med seg og vant på alle tallene hun plukka ut. Dermed kunne vi dra med oss 2 kg Toblerone og 3,36 kg Daim hjem, og en liten bamse :D Vi ble sett litt rart på der vi kom drassende med de på t-banen, og nesten alle vi møtte måtte dra på smilebåndet, hehe...

På Gröna Lund! Extreme var den første attraksjonen vi tok og den var ekstrem!







Astrid, Ingrid og mamma med dagens fangst ;)








Dagen etter dro vi inn til byen igjen. Pappa ville ut i skjærgården og vi jentene ville shoppe. Mamma var spandabel og alle jentene fikk seg nye vesker og noen klær på en pumabutikk :D Så dro vi ut i båt rundt en øy og det var veldig idyllisk. Det var guidet, og jeg og Ingrid og Astrid fant "barnekanalen" der en gal svenske snakket om alt annet enn det vi egentlig var uti der for å se på, hehe... Koselig var det uansett, og etterpå fant vi oss en restaurant etter mye om og men. Så dro vi tilbake til campingbilen og kjørte videre mot Norge igjen. Vi endte opp på en kjempefin campingplass i Örebro! Der spiste vi kveldsmat, og pappa så en fotballkamp før vi la oss igjen :)

På båttur! :)








Jeg har over 100 bilder fra båtturen men gidder ikke laste opp så mange... Setter kanskje inn en video etterpå :)






Dagen etter måtte vi teste bassengene på campingplassen! Det var en stor sklie der og noen bassenger utendørs som var gratis og der koste vi oss en time før vi måtte dra hjemover igjen, for det var et akutt leiebilproblem som gjorde at pappa måtte hjem og ordne opp. Vi kjørte hjemover, og stoppet på kjøpesenteret i Charlottenberg og spiste og handla litt før vi endte opp på Knutsrud igjen. Vi hadde jo egentlig tenkt å være borte til søndag, men ble enige om at vi skulle dra til Sunne hvis det ble bra vær på lørdagen. Men det ble det ikke... Hehe... Men vi har hatt en kjempefin tur uansett!! :D

Denne gangen var det jeg som matet endene ;) På Örebro camping.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en fin tur det der.... Kommer det noe om turen til Voss og om hvilken løsning du valgte i forhold til neste år?
Hilsen mamma