fredag, november 10, 2006

Praksis

Da var 3.praksisuke ferdig... Så deilig med helg!! Bare så utrolig kjipt at alle enten stikker av eller skal noe annet... Jeg er litt ivrig på å finne på no!!! Men ser ut til at det blir hyttetur neste helg, så får glede meg til den :) Men altså... Hvis noen kjeder seg i helga er det bare å si ifra!!

Hadde sånn veiledningssamtale med øvingslæreren idag... Hun har egentlig virka litt negativ hele tiden, så jeg regna med at det ikke kom til å bli en veldig positiv opplevelse... Men det gikk overraskende bra! Hun var egentlig veldig positiv!

Altså... Folk har mange fordommer... Og som hun sa.. Det første hun tenkte når hun så meg var at jeg var så ung! Hvordan skulle dette gå? Kom elevene til å se på meg som en voksenperson? Jeg så jo mer ut som en av de... Men så hadde hun blitt veldig positivt overraska over hvor voksen og flink jeg var med elevene, og hvor rolig og tydelig jeg var som klasseleder... Og da hadde jo ikke alder og utseende noe å si... Hun syntes det var veldig bra at jeg var meg selv, og understreket at jeg absolutt ikke trengte å "kle meg som en lærer"... Takk for den :)

Ellers beklaga hun at hun hadde virka negativ tidligere, og roste meg både for stemmebruk og for at jeg var flink til å forklare... Hvorfor i all verden har hun ikke sagt det før? Litt positiv respons hjelper på usikkerhet!! :)

Hun avslutta med å si at jeg kom til å bli en god lærer så det var jo hyggelig da :) Jeg ble i hvertfall veldig glad etter 3 deprimerende uker! Så nå har jeg feira med en kvart boks med nøttesjokoladeis, nam! :)

Ingen kommentarer: