torsdag, desember 21, 2006

Nær-dødenopplevelse

Stakkar lille Volt... Han er så vilter at han nesten tar liv av seg... I går tok vi han ut av buret fordi vi skulle vaske det.... Men det ville ikke Volt! Han tok fart og løp rett ut av hånda mi og landa med et smell på gulvet. Stakkar liten, lå der og så ut som en død mus... Litt blod var det også... Jeg var sikker på at han var nesten død, og i hvertfall hadde veldig vondt. Vi ble litt usikre på om vi skulle ta livet av han så han ikke skulle ha det så vondt. Jeg ble skikkelig lei meg... Bittelille Volt som vi ikke ser så mye til siden han sover hele dagen... Jeg er egentlig veldig glad i den lille krabaten!

Sleit med å holde tårene tilbake, men så begynte han å røre på seg. Først ene beinet, så det andre, så det tredje... Så vimsa han sakte rundt på gulvet med tre bein. Vi putta han i buret igjen for å se hvordan det gikk. Jeg trodde kanskje han hadde slått tenna eller noe, så vi ga han litt ost og agurk. Og det ville han ha :) Etter kanskje 10 min kvikna hele den lille kroppen til, og han løp litt i hjulet sitt og klatra over og under pinnene sine før han gikk og la seg.

Vi vekte han flere ganger i løpet av kvelden, men det virker som det går veldig bra, heldigvis!! :)

Volt i hjulet sitt igjen :)








Pusetatten sover i røret sitt... :)





Er de ikke søte?! :)

Ingen kommentarer: