tirsdag, desember 26, 2006

Jula i år...

På bittelille julaften kjørte jeg rundt i Oslo for å finne Lauritz.com for å hente noe for pappa. Det var ikke så lett, siden det var så mange som var ute og kjørte, og siden mamma og pappa (som jeg snakka med på tlf) ikke var heeelt enige om hvor det var, hehe :) Men jeg fant det da til slutt, og så kom Helge til meg også dro vi hjem til mamma og pappa :)

På lille julaften spiste vi julegrøt som vanlig, og Ingrid ble den heldige vinneren av sjefsgrisen, mens vi andre bare fikk smågriser. Ingrid var snill og ga bort grisen sin til Helge siden hun ikke er spesielt glad i marsipan :) Etterpå tok vi inn juletreet og pynta det. Mamma og pappa overlot hele pyntinga og lyspåsettinga til barna, noe som satte preg på resultatet... Men det ble veldig fint! :)


På julaften så vi på tv; tre nøtter til Askepott og reisen til julestjernen, og endelig kom vi litt i julestemning :) Vi spiste ribbe, medisterkaker og pølser, og siden vi barna ikke er så glad i det, var vi så heldige å få brun saus på potetene i år, takk mamma ;) Etterpå åpna vi opp pakker, brukte litt ekstra tid på det i år, så alle fikk se hva de andre fikk. Det var veldig koselig, jeg fikk masse fint, men morsomst likevel er det å se de andre åpne pakkene fra meg :)


1.juledag er høydepunktet når det gjelder maten... Frokosten denne dagen er bare helt fantastisk! Så sitter vi der da... Og spiser og spiser og spiser til langt på dag... Hehe, neida... :) Men det er en grunn til at vi ikke spiser middag denne dagen :) Namnam kveldsmat ble det også :) Ellers er dette dagen for testing av julegaver, og vi brukte evig lang tid på å spille Disney TP... Jeg må bare innrømme det... Jeg er skikkelig dårlig i Disney TP... Etterhvert fikk vi med oss mamma og pappa til å spille også. De fikk Globetrotter-spørsmål, men også de måtte gi opp for Ingrid og Astrid som er eksperter på Disneyfilmer :)

2.juledag, som er i dag, ble en veldig trist dag. Da vi våknet opp reagerte alle på at Lady hadde sovet sammenhengende hele natten, og fortsatt lå i sofaen... Vi bar henne ut så hun kunne gjøre i fra seg, men hun klarte ikke å gå opp det ene trappetrinnet for å komme inn igjen, så vi måtte bære henne inn også. Vi la henne i sofaen igjen, men hun var i veldig dårlig form. Hun har egentlig vært i dårlig form veldig lenge, men ikke så ille som det var nå. Vi prøvde å gi henne yndlingsmaten hennes som hun er så glad i, men hun ville verken ha mat eller drikke. Vi har gruet oss veldig lenge til denne dagen... Vi dro til dyrlegen, og han mente at det var best å avlive henne. Det var veldig veldig trist da vi sto rundt henne alle sammen og så henne sovne inn på armen til pappa. Hun var helt rolig hele tiden, og jeg tror hun skjønte at vi ville det beste for henne. På vei hjem igjen lå hun i armene til Helge, hun så så stille og fredfull ut, og jeg håper hun har det bedre nå.

Hvil i fred Lady... Vi er veldig veldig glad i deg, og vi savner deg allerede.

Lady som valp 94/95






Lady dusjer 94/95







Ingrid og Lady på bordet, 1996







Lady jula 2004

Ingen kommentarer: