tirsdag, april 24, 2007

En veldig koselig helg! :)

På fredag var det endelig tid for å slappe av litt... Men jeg fikk da lest litt også! :) Bambi er alltid veldig interessert når jeg skal lese, og da jeg sovna med hodet i boka hadde hun smakt litt på markeringstusjen... Hun var veldig søt med rosa snute da, hehe... På kvelden kom Christopher hjem, og vi spiste kylling og så litt på tv :)

Tidlig på lørdagen dro vi til Odalen! Det var knallvær, og jeg fikk veldig sommerfølelse av å kjøre boble i sola! Astrids klasse arrangerte loppemarked på Sander skole, og vi dro innom for å levere Nintendo-spillbrikker til Ingrid og Astrid, og for å sponse loppemarkedet litt :) Vi endte opp med to kule ølglass, en gullfiskbolle og en brusmaskin for tilsammen 70 kroner... :) Vi snakka litt med mamma og Astrid før vi dro videre på harrytur til Sverige... Hehe... Vi kjøpte litt forskjellig, mest vin og biff :) På vei tilbake dro vi innom pappa på Tobakkhuset for å hilse på og gratulere han med dagen! Han fikk en flaske vin i bursdagsgave av oss, og det ble han glad for tror jeg :) Så dro vi hjemover, og satte igang med å vaske og teste brusmaskinen. Den fungerte ikke heeelt, og etterhvert gikk kondensatoren eller noe sånt... Det lukta i hvertfall helt forferdelig. Men vi gir ikke opp! Den er jo litt kul, så vi håper på å få den til å virke en gang :) Vi så på film og spiste biff og drakk vin og det var helt fantastisk godt og veldig koselig! :)

Christopher leker gullfisk :P








Brusmaskin!








På søndagen hadde vi planlagt å tappe kirsebærvinen (som vi satte for et halvt år siden) på flasker. Vi begynte med å vaske flasker og ettersøte vinen, og da ringte pappan til Christopher for han hadde kjøpt et korkeapparat på loppemarked til oss! Perfekt timing! Han og Anders kom innom, og Anders fikk noen planter til akvariumet sitt :) Vi fortsatte med å vaske flasker, og sent sent på kvelden var vi endelig ferdig. Christopher dro og kjøpte kebab til oss, og så måtte han dra til Jørstadmoen igjen... Det har vært en kjempekoselig helg og det er så deilig at det snart er sommer! :)

Jeg vasker vinflasker. Siden vi ikke har badekar må vi "lage" et inni dusjen... Det ble såklart masse søl :P









Vi har vin i sofaen! De har ikke fått etiketter enda, men de har forskjellig farge på korkhetta. Hvit er ferskenvin, rød er bringebærvin og rød med gull er kirsebærvin! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

jeg synes også det var en koselig helg, fint å se dere igjen. Bare synd trappa vår har et trinn mer enn jeg tror :( Heldigvis ikke brudd, men noen uker på krykker :( Pappa likte vinpresangen veldig godt :) (jeg også !!) Klem fra mamma

Lise sa...

Åkei, det er bra det ikke var brudd igjen da! Fint at dere likte vinen :) Snart får dere smake mer hjemmelaget vin også ;) Klem

9na sa...

Så flinke dere er til å lage vin da! Skikkelig produksjon.. Den forrige vi fikk i påsken var kjempegod! Klem

Lise sa...

Så bra at du likte den for jeg liker den IKKE! Hehe... :) Men det er jo litt gøy å lage vin da :)

Catta sa...

Kan IKKE si jeg er noe glad i vin, men det er litt kult med produksjonen deres i alle smker og varianter! Var det Stophers forslag å 'lage badekar i dusjen'? Høres i hvert fall veldig ut som et Stopher-forslag! lol! Det at han leker gullfisk er vi vandt med! Han gikk jo HELE ferien på Corfu og erklærte at samtlige hadde gullfisker både det ene og det andre stedet! haha! Stilig brusmaskin! Åssen virker den? Kjøler den brus, eller? =P Tusen tusen takk for planter! jeg fikk også noen, men Anders kapret alle de beste, inkludert noen fra mitt eget kar, men, men!... Hehe
Koselig bilde av Bambi, og kjempefin blogg! Lykke til med mer lesing!!! Beklager for lang komentar! hehe

Lise sa...

Tusen takk for lang kommentar! Veldig koselig!! Christopher har mange rare tanker og påfunn ja... Hehe :D Må innrømme at jeg ikke er særlig begeistret for den vinen vi lager, men det er jo gøy da... Hehe... Håper alltid på at det skal være noe jeg liker :) Brusmaskinen skal liksom blande en sånn sirup-greie med vann og kullsyre også skal det liksom bli brus... Men det som kommer ut fra vår brusmaskin ligner ikke på brus i det hele tatt! Bare å si ifra hvis du trenger flere planter! Her gror det som bare det! :)