mandag, oktober 22, 2007

Vannet er friskmeldt

I går ble Oslovannet friskmeldt. Vi har altså hatt 4-5 dager med oppfordring om å koke drikkevannet. Litt stress for sykehusene og sånn kanskje, men det burde jo ikke være noen umulighet for Ola og Kari. Jeg er likevel imponert over hvor utrolig mye styr dette førte til! Det har for noen vist seg å være utrolig vanskelig å koke vann og folk har hamstra alt som var av vann i butikkene. Jeg lo litt da jeg så utsolgt-lappen i butikken, annonsen på finn.no med Bærumsvann som ble gitt bort i 20-litersdunker og ikke minst da jeg så at Dagbladet tilbyr en SMS-tjeneste der man skulle få varsel når vannet var rent ved å sende VANN til 2400...

Nå som vannet er friskmeldt kan jeg le litt av Rimi på Storo som ikke er helt oppdatert, og fortsatt hadde en plakat i veien i 11-tida i dag med påskriften VI HAR VANN... Og de aller ivrigste på finn.no gir nå bort kokt vann på 1,5-liters brusflasker MED PANT! Lurer på hvor mange flasker han har jeg...

















Plakaten på Storo ;)

1 kommentar:

Catta sa...

hahahahahahaha! de gikk veldig over skaftet, ja