onsdag, mars 19, 2008

Hyttetur!

Mandag dro jeg på hytta med mamma, pappa, Ingrid, Astrid, Eline og Fant. Jeg og Ingrid gikk en tur på ski med Fant før vi skulle lage mat. Vi hadde kjøpt pizza, men midt i pizzastekinga var det tomt for gass. Jeg og Ingrid dro til Hønefoss og kjøpte mer gass. Vi dro også innom farmor for å hente isbor og maggot så vi kunne pilke. Det ble pizza og spill resten av kvelden :)

I går dro vi ut for å pilke, mamma, pappa og jeg. Og Fant da :) Han var overlykkelig for å få gå fritt og koste seg veldig :) Knut (søskenbarnet mitt) kom innom en tur på besøk og det var veldig koselig :) Vi lagde bål ute og båla pølser og etterpå spilte vi TP. Ingrid vant (med Disneyspørsmål) og pappa kom på 2.plass (med globetrotterspørsmål). Han var veldig stolt ;P

Pilking med Fant :)








Det ble ikkeno fisk fordi det var nordavind i følge pappa.








Mamma lagde bål :)








TP :)








I dag våknet vi opp til en grusom nyhet; skolen i Sør-Tverrfjord hadde brent helt ned... Det er jo sånn når noe brenner der oppe, det finnes jo ikke brannvesen så selvom alle som bor der står på for fullt er det vanskelig å få slokka en brann...Veldig trist, det var liksom samlingsstedet der oppe og jeg har mange minner derfra... Likevel får vi være glade over at ingen ble skadet og at det vel er en av de skolene i Norge som brukes minst. (Jeg hadde jo en gang en plan om å dra opp der og åpne skolen igjen når jeg er ferdig utdanna, menmen...) Les mer om brannen i Finnmark Dagblad eller Altaposten.

MMS fra Hanne...








Vi vaska ferdig hytta og dro hjemover i full fart for pappa skal på jobb kl 4 og har mange ting han må ordne før det... En kort, men kjempekoselig tur :)



God påske!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Halla søta.
Jeg har fått meg ny side jeg...yeah.
Laga den sjøl tilogmed. Kjøpte meg like så godt et domene når jeg avr i farta, men har ikke fått til noe på den hovedsida enda, så bare bloggen som funker.

Men det er hvertfall www.skmoll.com/blogg. Det er mening bak det, selv omd et er ganske kult at det høres ut som en fotballklubb (les f.eks SK Brann, sportsklubben brann.) Jeg heter jo Sigrun Kristine, ergo SK og så MOll :) Nais :) I like ma name.