mandag, september 15, 2008

Hvil i fred Tussi...

Fredag fikk jeg melding fra Ingrid om at Tussi er død. Veldig trist, men med sine 7,5 år er hun den eldste kaninen jeg har hatt.

Jeg fikk Tussi og Snoopy sommeren 2001 etter at jeg hadde vært alene på ferie i Sør-Tverrfjord. Tussi var grå og Snoopy var hvit. Dessverre døde Snoopy allerede i 2005, så Tussi ble 3, 5 år eldre enn henne.

Da pappa bygde nye bur til kaninene fikk Tussi bur ved Jonas med vindu i mellom. Jonas var en ganske ivrig guttekanin, og Tussi var nok litt oppgitt over han, men de satt ofte og smånussa på hverandre gjennom nettingen. Jonas var ganske redd for mus, mens Tussi var en skikkelig tøffing. Når Jonas løp og gjemte seg for musene, trampet Tussi de i hjel, og det hendte ofte at pappa måtte plukke ut døde mus av buret hennes. Hun var veldig glad i mat og var til slutt god og rund, men alltid pen og velstelt i pelsen!

Hvil i fred Tussijenta mi... Jeg kommer til å savne deg...


2 kommentarer:

Silje sa...

Så søt kanin :) hvil i fred.

Anonym sa...

Høyt elsket dypt savnet!<3