fredag, juli 25, 2008

Oppdatering

ODALEN

Etter en litt tvilsom "ferieuke" der jeg jobba 3 dager, dro jeg hjem til Odalen fredag for to uker siden. Smarte meg kjørte såklart midt i rushet og med 2 marsvin og en katt i bilen (som er veeeeeldig redd for å kjøre bil og må skrike hele tiden) ble det ganske slitsomt å stå helt stille i solsteiken. Men jeg kom meg da hjem og der har jeg kost meg med god mat, avslapping, tvtitting og alt annet som hører ferien til. Jeg har hjulpet pappa litt med jobbgreier også.

SOMMARLAND I BØ

Mandagen dro vi til Sommarland i Bø, og enda pappa ikke trodde at vi kom til å klare å stå opp kl 6 for å komme oss avgårde så vi rakk åpninga kl 10 så klarte vi det ;) Vi bada og koste oss, selvom det var litt varierende vær, med regn og sol og skyer og vind. Hjemturen ble slitsom, men det er altså mulig å dra på dagstur dit :)

NESTENJOBBING

Torsdagen dro jeg hjem til Oslo igjen, og gikk en tur rundt Sognsvann med en kompis. Dagen etter ble jeg spurt om å jobbe, men da jeg kom nedover skulle jeg plutselig ikke jobbe likevel... Veldig irriterende, menmen...

FREDRIKSTAD

Fredagen dro jeg til Fredrikstad. På kvelden var det fest hos Reinhardt og Ida, vi feira Idas bursdag og det var veldig koselig :) Resten av helga var jeg på hytta med Christopher og Eirik, vi så på Tour de France og spilte spill og slappa av. Søndag kveld dro jeg og Eirik hjem igjen.

TORPEDOLISE

Mandagen dro jeg til Odalen igjen. Jeg skulle hjelpe pappa med bilutleie igjen, for var noen som ikke hadde betalt og heller ikke levert bilen. Ettersom politiet ikke er veldig interessert i å hjelpe til, måtte vi ta saken i egne hender. Vi dro hjem til vedkommende, en tur på ca 2 timer, og der fikk vi i hvertfall hentet bilen.

HYTTETUR

Tirsdag dro jeg og pappa på hyttetur. Farmor ble også med, og vi dro ut i båt for å fiske. Vi fisket også litt fra land, og pappa vant selvfølgelig med 10 fisker mot mine 4. Det ble 13 abbor og en ørret, men jeg fikk den største da :) Dagen etter dro vi ut på båttur igjen, til ei hytte pappa brukte å være på da han var liten. Pappa og farmor i robåt og jeg i gummibåt. Det var visst veldig langt til den hytta og jeg ble veldig sliten etter så mye roing i en ustabil gummibåt :P Jeg bada litt og så dro vi tilbake til hytta vår igjen. Jeg og pappa ble veeeldig solbrente. Etterpå dro vi hjem til Odalen igjen, for Muffe var blitt syk. Dessverre var det ikke mye å få gjort, og han døde før vi kom hjem. Veldig veldig trist, han var jo ikke gamle karen :( Det ble et tårevått farvel, og begravelse i hagen ved siden av Jonas, Snoopy, Pia Madelene og Tina. Hvil i fred Muffe...

BADING

Torsdag var det veldig fint vær og vi bestemte oss for å dra og bade på stranda nedenfor der vi bor. Det var ganske mye strand nå, og selvom vannet var ganske kaldt var det deilig med et avkjølende bad. På kvelden dro jeg tilbake til Oslo igjen. Jeg har glemt kameraet mitt i Odalen, så bilder kommer senere :)

Ingen kommentarer: