fredag, august 01, 2008

Mann/kvinne-begrepet

Har hatt en liten diskusjon om når man blir mann/kvinne... Bakgrunnen for diskusjonen var at det i går kveld, når jeg kjørte hjem fra jobb, lå masse lys og blomster i Grefsenkollveien. Så sa Christopher at en 20 år gammel gutt var funnet død der og i Dagladet sto det at en 20 år gammel Oslo-mann var funnet død der.

Hvor gammel skal man være når det bytter om? Selv er jeg jo 22 nå og jeg føler meg mye mer jente enn kvinne, men jeg hadde nok blitt omtalt som kvinne...

I avisene hender det de blander litt, og Christopher mener at det er oftere at en 18-årig hankjønn blir kalt mann enn at en 18-årig hunkjønn blir kalt kvinne. Ikke vet jeg, men jeg tenker at man egentlig er mer gutt/jente til man i hvertfall er litt eldre... Eller kanskje det bare er fordi jeg er godt over 18 selv og ikke føler meg kvinne enda? Er det sånn at uansett hvor gammel jeg blir så vil jeg fortsatt føle meg jente? Og har det egentlig noe å si hva man blir omtalt som? Hmm...

Ulykken i Grefsenkollveien er uansett veldig trist...

Ingen kommentarer: